Vergelijk 60.0000+ hondenproducten van 700+ merken uit 35+ webshops

Vergelijk 60.0000+ hondenproducten

9.4SterSterSterSterSter(343 beoordelingen)

Startup Tinki.nl vergelijkt 60.000 producten voor honden

HENGELO – De Nederlandse startup Elevar heeft het online hondenplatform Tinki.nl gelanceerd waar hondenbaasjes meer dan 60.000 producten kunnen vergelijken van 700 merken bij meer dan 35 webwinkels. Tinki.nl, hét hondenplatform van Nederland, is volgens de oprichters de eerste vergelijkingssite in de hondenbranche, een branche waarin jaarlijks 495 miljoen euro om wordt gezet.

Behoefte aan betrouwbare informatie om keuzes te maken

Met 1,5 miljoen honden in Nederland richt Tinki.nl zich op hondenbezitters die niet alleen prijsgevoelig zijn, maar ook behoefte hebben aan betrouwbare informatie om keuzes te maken die direct van invloed zijn op het geluk en welzijn van hun huisdier. “De meeste vergelijkingssites schieten hierin tekort”, vindt Gerben Lievers van Elevar. “Ze vergelijken alleen prijs en kwaliteit, maar laten veel vragen van mensen onbeantwoord. Je kunt de prijs en kwaliteit van wasmachines wel vergelijken, maar waar moet je eigenlijk op letten als je een wasmachine koopt? Iedere consument oriënteert zich eerst en gaat daarna keuzes afwegen, die fases slaan veel vergelijkingssites over. Met Tinki.nl helpen we hondeneigenaren echt in iedere fase.”

Nieuwste generatie vergelijkingssite is compleet gepersonaliseerd

Met de lancering van Tinki.nl kunnen consumenten alles wat ze nodig hebben voor hun hond vergelijken. Tinki.nl vergelijkt producten en prijzen van grote webshops die zich richten op producten voor honden, zoals Bol.com en Zooplus, maar speurt ook het aanbod van kleinere webshops af. Daarbij heeft startup Elevar de nieuwste online technologie ingezet. De site gebruikt extreem diepe en geavanceerde filters. “Zo hebben we bijvoorbeeld een informatiemodel ontwikkeld waarbij we de afmetingen van het product kunnen koppelen aan de afmeting van een hond. Op die manier kunnen we de online gebruikerservaring compleet personaliseren en krijgen mensen bijvoorbeeld alleen de hondenmanden en halsbanden te zien die ook echt passen. Dat is bij de webshops zelf niet het geval en voorkomt irritatie bij mensen die online shoppen en dan een halsband in huis krijgen die toch veel te klein of juist te groot is voor hun hond.”

Vergunning van de AFM voor vergelijken van hondenverzekeringen

Naast een prijsalarm voor hondenvoer, reviewmogelijheden en veel filters voor alle producten, vergelijkt Tinki.nl ook ziektekostenverzekeringen voor honden. Dat systeem is volgens Lievers zo geavanceerd dat Tinki.nl volgens de AFM in juridische zin advies geeft en Tinki.nl ook de benodigde AFM-vergunning heeft. Lievers: “Voor het vergelijken van hondenverzekering op onze site raadpleegt onze database maar liefst 500.000 queries die we handmatig hebben ingevoerd.”

Van rassenvergelijker, hondennamengenerator tot online In Memoriam

Volgens Lievers is Tinki.nl niet zomaar een rationele vergelijkingssite waar je kijkt wat onder de streep het goedkoopst is. “Honden staan emotioneel ontzettend dichtbij, in een groot onderzoek onder hondenliefhebbers dat we hebben gehouden blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden hun hond als een kind ziet en mensen omschrijven de relatie met hun hond als onvoorwaardelijk houden van. Daar houden we rekening mee bij Tinki.” Daarom faciliteert het platform met slimme online features ook bij het maken van keuzes. De komende tijd wordt het hondenplatform uitgebreid met een rassenvergelijker, zodat mensen die overwegen een (nieuwe) hond aan te schaffen aan de hand van hun eigen kenmerken en die van de hond geholpen worden bij het vinden van het meest geschikte soort hond. Wie op zoek is naar een naam kan de hondennamengenerator raadplegen. Daarin heeft Tinki.nl 30.000 hondennamen opgenomen. “We ondersteunen dus vanaf het moment dat mensen overwegen een hond in huis te nemen en blijven dat doen tot ze afscheid moeten nemen van hun trouwe viervoeter. We zijn achter de schermen ook bezig met de ontwikkeling van een online In Memoriam, waar mensen virtueel kaarsjes kunnen branden voor hun overleden hond.”

Over Elevar

Elevar is een warehouse voor digitale innovatie. Elevar ontwikkelt digitale bedrijven waar de klant centraal staat en voegt op die manier waarde toe aan het alledaagse. De startup is opgericht door Gerben Lievers (29) uit Hengelo. Hij vormde het traditionele reclamebureau van zijn ouders om tot een toonaangevend digitaal marketingbureau. De omzetstijging van Team Nijhuis leidde in 2015 leidde een notering als snelst groeiend digitaal marketingbureau van Nederland in de Technology Fast 50 van Deloitte en een FD Gazelle Award. Afgelopen jaar kende Google het bureau de status ‘Premier Partner’ toe. Ook dit jaar is Team Nijhuis weer genomineerd voor de Technology Fast 50 van Deloitte. Het hondenplatform Tinki.nl is het eerste label van Elevar. Op dit moment wordt gewerkt aan een volgende startup binnen Elevar die zich richt op het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in de retailwereld.

————————————————————————————————————————————————————

Noot voor de redactie

Bekijk de perspagina van Tinki.nl. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Gerben Lievers
Founder
gerben@tinki.nl / gerben@elevar.nl
0621814186